Men alltså hallå! 

Vem kom egentligen på begreppet refridgator moms?

Har du någonsin träffat en mamma (eller pappa för den delen) som inte älskar sitt barn med autism till vansinne? Som inte är beredd att göra allt? Jag tror att kärleken växer lite extra när det är ett barn som behöver lite extra. Så där så man passar som hand i handske.

Begreppet kan inte ha kommit till under några fältstudier i alla fall.

(Idag blev jag förresten kontaktad av en jurist från SI på BEOs kontor. De vill prata mer.. )

3 thoughts on “Men alltså hallå! 

  1. När jag läste till undersköterska och hade en kurs i socialpsykologi vet jag att vår lärare belyste ämnet om kylskåpsmödar men jag minns att det lät rätt så bisart om mödrar som ansågs känslokalla och lyssnade inte särskilt mycket på det. Än idag vet jag inte helt 100 vad det står för..

    • Det finns en amerikansk dokumentär som heter refridgator moms som handlar om de här mammorna. Hur de blev ifrågasatta och hur de kämpade.. I Frankrike använder man fortfarande den teorin för att behandla autism.

Kommentera

