Hur har det gått nu då?

Tänkte att jag skulle berätta lite om vad som hänt.

T var hemma från skolan hela hösten och efter ert SIP initierat från mig och min LSS-handläggare så började han i slutet av november gå några timmar im dagen i skolan. Alla stressande moment borttagna. Allt sånt som idrott och aktiviteter som kan göra att kroppen lurar psyket att det en farlig situation. Och medicin.  SSRI.  ‘Vi medicinerar skolan’ som doktorn sa.
8:30-11:20 var han i skolan ensam med en lärare. Någon ansvarade för honom hela tiden. Det gick. Inte bra. Det bara gick. Efter jul skulle vi göra EN förändring. Han skulle stanna och äta.
Sen  kom mail om han kunde sitta i en liten lugn grupp av andra barn. Jo vi kan försöka… och du schema behövs väl inte? Jo! Sen blev han sittande bakom en skärm för sig själv surfande på sin mobil.. men nu hoppas jag att han sitter med i gruppen igen. En liten grupp.

Men inget är för evigt. Vad händer sen? Om en månad?  Efter sommaren?  Allt är ett orosmoment som jag försöker hålla ifrån honom. Jag ler och är lugn men inom mig går jag sönder av oro.
Alla dessa strider som man utkämpar ensam. Utan hjälp. Jag vill ta med mig barnen och fly. Till Kuba.

Kommentera

