Jag skulle vilja skriva ett anonymt inlägg om mig själv

Jag skulle vilja berätta om hur illa jag tycker om alla lösningar jag får – i all välmening – på mina problem från omgivningen. Jag skulle berätta att deras lösningar inte fungerar för mig. För jag har blivit en person som jag inte vill vara. Någon som jag vill gömma undan.

Jag skulle berätta att jag är rädd. Att jag inte törs göra de där stora förändringarna som ni föreslår.

Jag skulle berätta att jag klarar att sköta om det allra mest basala här hemma men att allt annat förblir ogjort.

Jag skulle berätta att ju tröttare jag blir desto mer ler jag.

Och jag vill faktiskt inte ha dina lösningar. Hur välmenande de än är. De får mig bara att känna mig ännu värre. Din omtanke däremot.. och sex miljoner dollar.

2 thoughts on “Jag skulle vilja skriva ett anonymt inlägg om mig själv

Kommentera

