Semester

Sist vi åkte på en ordentlig semester var 2002. Då var T 7 månader och E 10 år. Vi hyrde ett hus i Varberg en vecka. Vi hade det jätteskönt. När skulle sova middag promenerade jag med honom i vagnen runt Sanatoriet.. Vi badade och njöt av den salta havsluften.. Efter det har det varit väldigt sporadiskt. T och jag har åkt på kortare turer med en hotellövernattning. Jag åkte en knapp vecka med döttrarna till Göteborg. Bodde på hotell. Och vi åkte hela familjen – alla sex – till Nordens ark och sov på hotell en natt förra året.

Orsaken till att det inte blivit mer har varit många. Främst kanske att jag inte brukar ha så mycket semesterledighet. Jag har varit i bemanningsbranschen och resurs. Eller nyanställd. Och så ska sanningen fram att jag inte riktigt har orkat ta tag i den oro som T känner inför att åka bort. Speciellt när döttrarna var mindre. Hur skulle jag kunna tillgodose allas behov?

2013-07-24 18.00.58
Hemmasemester

Nu när de är sju år och T elva så åker vi då äntligen tillbaka till Varberg. Stuga är perfekt då man rår sig själv. Vid havet. Med havsutsikt. Jag har visat bilder på stugan. Exteriört och interiört. Vi har med två surfplattor och en dator. Och det finns 50 ” teve. Tre sovrum så man kommer lite ifrån varann. Liten gräsplätt. Vi delar på oss om det behövs. Vi provar med tre nätter och hoppas att det går bra. Kanske kan man utöka nästa gång.

Hoppas hoppas hoppas att det blir ett fint minne och inte en kaossemester.

Kommentera

