Åsså skjuts bakåt fyrtio-femtio år..

Jag rör mig bland hyggligt bildade människor till vardags.. på facebook kanske till och med mycket bildade. Jag är van vid att de jag omger mig med är kloka, empatiska, insatta.. så när man plötsligt ställs inför personer som fortfarande benhårt tror på kylskåpsmamman som fenomen blir åtminstone jag förskräckt. Unga människor med utbildning men helt utan empatiska talanger sprider den okunskapen runt sig. Och vi som då ska vara dessa kylskåpsmammor får bara ta emot för de här oempatiska (och osympatiska) människor svarar inte på argument. Det är liksom ingen idé. Men det går inte att låta bli att försöka. Tänk om dumheten sprider sig? Ska man behöva göra om Eustacia Cutlers arbete en gång till?

Under många år har man attackerat mammorna.. och i flera länder gör man det fortfarande och det ter sig på hemska sätt. Barn tas från sina föräldrar. Jag pratar om länder som Frankrike, Spanien och Italien.

 

Till alla vackra ”kylskåpsmammors” ära:

http://www.snagfilms.com/films/title/refrigerator_mothers

One thought on “Åsså skjuts bakåt fyrtio-femtio år..

  1. Pingback: Åsså skjuts bakåt fyrtio-femtio år.. | Testblogg

Kommentera

