Hur har ni tränat?

Jag har insett att intensivträning kan se ut på många olika sätt och att ”early intervention” inte behöver betyda att man ska börja träna utan anpassa. Mycket av det som erbjöds oss i form av intensivträning valde vi bort. All beteendemodifierande träning ratade vi. Vi satsade på sånt som att lära sig läsa ut situationer. Förstå vad som händer i en kedja av händelser. Läsa ansiktsuttryck. Förstå sin omgivning. Samspel. Det var skönt att kunna plocka själv. Och att kunna plocka bort.

Hur har ni tränat? Vad har varit bra? Dåligt? Har ni valt bort träningen? Varför?

One thought on “Hur har ni tränat?

  1. Ser det här först nu! Vi har gjort som du! Öh…. jag har gjort som du mena jag. Jag har också anpassat istället för att träna. Träningen har funnits i att i förväg gå igenom situationer och göra t.ex. seriesamtal och andra visuella förberedelser på olika sätt. Detta FÖR ATT överhuvudtaget kunna träna nya situationer. När något gått snett har jag tänkt till och analyserat varför och så har jag försökt anpassa nästa liknande situation på ett bättre sätt istället.
    Kreativitet är det som har funkat bäst. Alltså att jag varit kreativ. Kram!

Kommentera

