TÄVLING

Tidigare har jag tipsat om Anna Sandströms bok

Jonathan - (inte) som andra barn?

Jonathan – (inte) som andra barn?

Det här är en berättelse om en alldeles vanlig familj där deras yngste son tappar sitt språk, tystnar och går in i sig själv. Det är också en berättelse om hopp och praktiskt hur du själv kan hjälpa ett barn med dessa svårigheter. Boken är indelad i två delar. Den första delen är berättelsen om Jonathan fram till dess att han fick sin diagnos autism. Det är om sjukhusbesök, utredningar och små udda saker. Den andra delen är författarens personliga råd och tips för dig som står utan hjälp, kanske som den här familjen i väntan på diagnos. Det är metoder som fungerat med Jonathan. Ingen garanti att det fungerar med ett annat barn, men inte farligt att pröva. Författarens dröm är att en mamma någon annanstans en dag får höra sitt språkstörda barn säga -Min mamma, jag älskar dig!

Vill du vara med i utlottningen av Annas bok? Svara här i kommentarerna och ange din mejladress (alltså i rutan för det) då ser jag din adress men inte andra som läser.

Dragning kommer att ske 1 oktober!

Tack Anna för att du delar med dig av din berättelse!

39 thoughts on “TÄVLING

  1. Hej! Läser din blogg via Bloglovin men har aldrig tidigare kommenterat. Jag har jobbat på en resursförskola nyligen och är intresserad av sådant som handlar om barn i behov av särskilt stöd. Att arbeta med bibsbarn är både utmanande och otroligt intressant och givande! Jag läste ditt tidigare inlägg om boken och tänkte att den verkar jättebra och mycket lärorik för oss som arbetar i förskolan. Jag hoppas att jag vinner boken 🙂

  2. Är en bok jag tänkt läsa! Känns alltid lättare om man kan dela med sig. Ibland känner man sig väldigt ensam, trots allt går livet vidare. Tips i vardagen välkomnas.

  3. Skulle gärna vilja vinna boken. Alla tips jag kan få, kan hjälpa mig att bli en bättre mamma till min autistiske son.

  4. Jag vill gärna läsa denna bok som min gamla kompis har skrivit. Arbetar själv som lärare och det är bra att få påfyllning av andras erfarenheter.

  5. Vad lustigt. Kikade in här för boktips. Har inte läst en bok på jättelänge nu och beslöt att nästa bok får bli något inom npf. Så självklart kommenterar jag!

  6. Jag hoppas verkligen att jag vinner den. På ”allt för föräldrar” har jag ibland sett inlägg från mamman, och hon är så klok! Vill bara läsa mer om vad hon har att berätta!!!

Kommentera

