Förskole- och skolpersonal…

Återkommer till Fredrik Hjelms bok – ja jag tjatar 😉 – men den ger en bild för personal i förskola och skola om hur föräldrar uppfattar just detta när personalen påtalar för föräldrarna att det är något som inte stämmer med deras barn… I mitt fall var det bhv-psykologen som fick den äran och jag hade gladeligen gett henne en örfil om jag inte vore så väluppfostrad… jag svor över henne i två veckor. Fram till återbesöket. Då ryckte jag upp mig och accepterade. En ovanligt snabb process eftersom jag samtidigt var tacksam för att det inte var mig det var fel på som jag fått höra så många gånger sen jag födde Torsten.

Föräldrar! Berätta gärna om hur det gick till för er när ni först fick veta!

Så fröknar och magistrar:

En normal – lite jäktig – morgon i en vanlig

småbarnsfamilj. Pappa lämnar Kalle på

dagis. Vi måste prata med er om Kalle säger

dagisfröken … Vadå? Prata om Kalle?

Läs mer! Klicka på texten!

 

Kommentera

